08 Jun, 2009

Jika kamu jiwang, saya lebih lagi!

"Mengapakah sengsaranya cinta?
Mengapa masih aku memerlukan mu?
Sedang engkau tak pernah meyakinkan.
Hanya melayani perasaanku.
Sedikit demi sedikit aku lebur."

17 ulasan:

MISZ NaNa berkata...

bukan cinta jika tiada sengsara....

RAJA NORAZAH RAJA ISA berkata...

amboi jiwangnye..sy penah dgr 1 ungkapan..klu berani nk bercinta kna berani tnggung risiko hati akan dilukai( betul ke ayat sy ni?)lebih kurang cm tu la..

♥chentaMAYA™ berkata...

cinta bisa buat kita gembira~
tp,
jika cinta bisa buat kita menangis~
sedih~
hiba~
cinta itu bisa mer0sak!
cari lah cinta hakiki!

nurain berkata...

kap demam ni..

jangan lupe mam bubur ye!

oh_daNia berkata...

kalo dah namanya CINTA ..

dulu sampai skang x brubah,

sakit, bahagie, pedih, ceria ...

ada jodoh atau x je kannn..

cari la cinta yg membahagiakan,

susah ..tp worth la dr berduka lara..

[Q.e.M.a] berkata...

nape nie incik kap~
jess wat hal ke ape

Inn berkata...

huhu...leleh..!

CaPiQa berkata...

mungkin kerana sengsara itu suatu bentuk pengorbanan.

dan pengorbanan bakal melahirkan kebahagiaan.

ah, jadi adakah kebahagian itu wujud dari cinta?

kerana cinta itu tidak memberi apa2 jaminan.

p.s: sila jgn senak perut setiap kali capiqa komen, oke? xD

Al-Kaput berkata...

MISZ NaNa:
bunyi mcm kecewa benar, cik Nana ;-)

RAJA NORAZAH RAJA ISA:
prinsip sy lain pula,
"jgn berhenti bercinta, nti sakit terluka!"

anda tahu sy merapu..

♥chentaMAYA™:
cinta pd-Nya mendatang tenang,
cinta pdnya memanggil rindu,
hiba dan sedih bisa ditentang,
asal setia dan bijak menjadi satu..
:-)

nurain:
waaah..
sahabat blogku..
internet sudah ok ka???

oh_daNia:
huyoh!
berduka hanya satu pilihan..
kita yg tentukan..

melihat sudut tercantik dri segenap kebusukan..
ini kelebihan manusia..
tp malang,
ramai yg tak menikmatinya..
hanya tau salahkan psngan msing2..

mgkin kerna kita kurang bersyukur..

[Q.e.M.a]:
dia baik saja..
klu yg sll wat sy lah..
mahu pujuk bagaimana ya???

Inn:
sy juga insan bunga bila tiba tika nya..
anda???

CaPiQa:
mahu ke tandas sebentar ;-)

Pssttt:
nape entri cinta bru ramai yg komen ek? ;-)

CaPiQa berkata...

ramai komen, ramai baca. ramai baca, ramai tertarik. bila tertarik, topik menarik. subjek cinta ni topik favorite kot. sebab semua orang ada cinta walaupun tiada harta. agaga~~~

p.s: capiqa tetap setia komen walau bukan entri cinta kan? ^_^

Al-Kaput berkata...

cinta lah satu-satunya harta manusia..
boleh diberi/dikongsi tiada pembeli..
urusan hanya bertukar hati..
kekal muda meski jasad mati..
di penghitung hari, jdi saksi..
wahai, mengapa kau bergitu pasti?
aku mau syurga ku..
jiwa aku sebagai ganti..

ti..ti..ti *anti-klimaks*

CaPiQa berkata...

indahlah jika cinta diberi pengertian sebegitu rupa.

cinta memang harta manusia. tapi jika khazanah itu dikhianati oleh manusia itu sendiri, adakah masih ada nilainya? benarkah tiada pembeli bila manusia sendiri menjual cinta?

oh, yang terutama tentu saja cinta yang hakiki.

Al-Kaput berkata...

benar cinta boleh dikhianati..
namun nilai masih ada..
kerna yang tergadai sedari diri..
cinta itu sendiri hakiki..
bukan utk yg tak pasti..

cinta harta atas kesederhaannya..
cinta kekasih atas sentuhannya..
cinta keluarga atas kesejhteraannya..
cintai semuanya kerana-Nya..

nya-nya-nya
*sekali lagi anti-klimaks*

CaPiQa berkata...

setuju. lihat, bila subjek yang dibincangkan itu adalah cinta, pasti bisa dipanjangkan. takkan habis. kerana cinta tak pernah mati. jadi adakah benar yang mati itu hati? walaupun manusia itu masih bernyawa.

Al-Kaput berkata...

kerna itu setiap insan perlukan pasangan..
mereka lah doktor hati..
memeriksa sihat sakit jiwa..

CaPiQa berkata...

tiba2 rasa patut ucap ini: trimas, dr.jess! haha xD

Al-Kaput berkata...

dia memang penyayang dan penyabar orgnya..
sampai sy jd bertambah baik..
terima kasih, dr. Jess :-)