23 Jun, 2009

Kau lemah! Sila senyap!

Pada sebilangan kita, cerita Yahudi mencelakakan Palestin basi kini. Berbangkit tentang hal manusia cuma. Semangat insani tak kira agama dan siapa anda. Diri bersimpati dan sentiasa cuba membantu meski sekelumit.

Bulan lepas telah berkunjung ke banyak blog. Ada satu yang berjaya menyinggung perasaan aku. Begitu pasti dia menyatakan bahawasa usaha boikot burger cap M sia-sia! "Xde maknenyer oiiii," tambah dia sambil dengan bangga menayangkan betapa banyak produk cap M yang mampu dibelinya tempoh hari. Dia sampaikan pada pengikut ratusan jumlahnya. Paling mengecewakan, dia muslim yang isytihar break the boycottt! What the duck!

Boikot atau sebaliknya hak individu. Kap tak berhasrat nak berdebat berkait hal ini. Noktah! Akan tetapi untuk menjadi bodoh, ego mengatakan ia "xde maknenyer oiiii", rasa ada bagusnya dia banyak membaca. Paling kurang, baca cerita pipit dan Nabi Ibrahim. Tentang kuasa ikhtiar mengikut kemampuan.

Ingat! Kalau Palestinian baca entri kamu, pasti mereka menangis kecewa. "Pencinta keamanan" konon!

Jangan bercakap seperti manusia berakal najis! dan jangan kerana kamu lemah angkara nafsu, diheret sama yang lain ke lembah itu. Usah bersahaja memperlekehkan usaha, hormati pengorbanan mereka. Bersikap bisu lebih mulia daripada mempersembahkan bau longkang mulut kamu!

Pautan: [1]

Tiada ulasan: