09 Ogos, 2009

Belum mandi

Sabah
Bila jamah nasi beriani, aku pesan lauk daging. Sesedap rasa mesti ganding sama papadom. Papadom bukan semua tempat sedap. Ada hangit, tebal, masin sangat. Sebahagian lemau. Berniaga kalau nak masuk neraka, buat macam itu selalu ya!

Malam semalam Papadom penerima hadiah terbesar. Tukang arah (pengarah) pun besar (saiznya). Lihat pada P yang berhuruf besar melambang ia nama khas. Nama khas sebuah lagi filem Afdlin Shauki. Terakhir aku tonton Los & Faun. Seronok dan tak klise (kecuali bahagian penghabisan). Tak sabar mahu beli tiket Setem juga. Hanya sebab Afdlin. Tukar rancangan lah. Takut selsema. Beli DVD.

Nenek aku Chek Embun
Jebon tiga hari hilang baju. Jebon adalah telefon bimbit aku. Usianya tiga tahun. Baju Jebon pun tiga tahun. Jebon kacak dan aku pun sekali (tumpang bangga). Masa baju dia hilang, sasau sekejap. Aku benci barang aku tercalar. Cari dalam mesin basuh, ampai kain, poket seluar, beg, bawah katil dan akuarium (tu tipu!). Hampeh! Terbogel dia. Tanpa seurat benang Jebon nampak macam tarzan. Terbuka aurat.

Semalam aku (ter)tidur petang. Bangun aku terus selongkar katil kaw-kaw. Taraa! Jumpa. Sekarang Jebon sudah menjadi lelaki bermaruah. Bukan lagi tarzan. Tapi masalahnya pengelap cermin mata aku pula yang hilang. Nak kena tunggu hari ketiga baru boleh jumpa agaknya. Nasib badan.

3 ulasan:

cookie devine berkata...

Teringin nak mkn kuey tiow Mali Corner kat Bunga Raya.

♥chentaMAYA™ berkata...

ahah~
ko nieyh~
sume hilang ea!

Kap berkata...

>>>>>>cookie devine
nanti jangan lupa buat entri..
aku mahu tahu juga..

itu kuey tiow ada bubuh bunga raya dalam ka?? ;-)

>>>>>>♥chentaMAYA™
dah jumpa..
tepat hari ketiga :-)