16 Ogos, 2010

Mencegah / Mengubat / Musibah


1. Impresi pertama setelah menonton video di atas?? Takut. Takziah pada mangsa.
"Bahawasanya setiap keputusan salah lagi songsang pemerintah akan tertimpa hukuman bala ke atas rakyatnya dahulu, tidak kira berdosa atau tidak setiap satu darinya."
2. Di atas ini bukan firman atau hadith. Just translasi. Mungkin silap frasa ada. Tapi maksudnya tidak lari.

3. Kalau diajukan pilihan kahwin muda atau zina, aku akan tanya beberapa soalan.
  • Bersediakah untuk bangkit setiap jam layan anak meragam tengah malam buta, sedangkan kau sahur pun payah turun dapur tolong mak?
  • Bil api, Astro selama ni kau ke yang bayar? Usus, punggung anak kau kebal, boleh minum susu cap pasir, pakai lampin buat dengan surat khabar terpakai?
  • Kenapa bakal parents-in-law tiba-tiba boleh berlagak jadi akauntan besar GLC bila ada seorang lelaki ikhlas mencintai anak dara mereka gentleman datang merisik?
  • Dll seumpamanya.
4. Jangan sempitkan opsyen sesempit pemikiran paras longkang tersumbat.

5. Why not giatkan usaha hukum lelaki fakap yang mengongkek, dan mencemarkan maruah anak gadis bodoh ini? Biar sebat macam jenayah dadah. Penyek-kan anu dia mesin tebu. Rejam batu kerikil ke batu kecil dia. Why not?

6. Pemimpin kita majoriti stupid dumb dumb. Sebab itu aku lebih suka baca Wiki dari dengar idea 1sampah. Ia reliable, unaccreditable source but still generate knowledge yang membolehkan lebih banyak sel otak berhubung, lebih cepat proses pembelajaran berlaku!!

7. Bersama doa Allah pilih untuk terus beri kita peluang. Sumpah! Banyak sangat perkara yang belum selesai dalam hidup aku.

8. Ok. Tammat.

2 ulasan:

Sofia Nin berkata...

Pemimpin kita majoriti stupid dumb dumb.

Aku sokong dan aku suka statement kap ini. Comel tapi tegas.

Kap berkata...

belum tengok orangnya lagi.
mungkin comel.
insyallah masih tak stupid.