11 Februari, 2011

Double-Bagging Condoms

Otak aku berdenyut hebat. Walaupun kurang kencangnya masa saat pertama bertemu cinta Jess, tapi tetap tak dapat di-hendle baik. Sekali lagi aku membuat keputusan skip school meeting. Kesian.

Baru sejam, dua pelajar perempuan datang semula ke kelas. Ajak berbincang hal gangguan pelajar lelaki gatal zakar. Sebagai guru mithali, aku perahkan saki baki upaya pasang telinga, buka mulut beri pendapat.

Kurang menyampuk. Memang aku terbeban. Azab sangat. Kesakitan atas, tepi kepala menjadi jadi. Tapi akhirnya aku teruja mencelah setelah dia ungkapkan sesuatu yang sesuatu.

"Saya berjanji tidak akan berpacaran sementara masih belajar di sini, cikgu," cakap mereka se-desperate minah rempit dicekup polis.

"Ok. Berjaya cikgu belanja KFC."

Tiba tiba idea berkembang, pertaruhan simple berubah kompleks.

"Andai lain cerita, Domino's untuk cikgu, ok?"

teoridomino

Mereka saling berpandangan. Mungkin terpinga kenapalah Ayam Goreng Orang Tua Beruban, bukan dinner mewah Istana Kuda Kuda Emas?? Malas aku fikir. Mentaliti mereka materialistik. Aku pula cenderung pembentukan jiwa anak bangsa sejati menggunakan medium perjudian halal negara Islam, atau lebih play safe dipanggil reverse psychology. Tuih.

Plus, terjemahan tajuk di atas adalah serampang dua mata. Tuih. Tuih.

Ok. Tammat.

9 ulasan:

vidadarisakura berkata...

alah cikgu. minta mahal-mahal bah.;)

Kap berkata...

fortunately, aku mood baik.
ikutkan nafsu minta Fauziah Gous :)

zety berkata...

tibe2 mahu like
hehehe

Kap berkata...

like cikgunya kah?
like anak muridnya kah?
like pizza-nya kah?

zety berkata...

boleh ka kalau mahu like kesemuanya?hehehe

gurau saja

Kap berkata...

jangan nakal you :)

zety berkata...

hehehe..
incik kap pn saya tak knl..

zety berkata...

hehehe=)

owner blog pn tak knl..

Kap berkata...

hahah.
ramai orang tak kenal aku,
sebab entri dekat sini tulisannya lintang pukang.

susah difahami,
tapi mudah didekati.