01 Mei, 2010

Nasi Yang Lemak & Pisang Yang Matang (Bahagian 1)

Amin datang bawa khabar berita lawatan sekolah ke Pusat Nuklear Negara (lebih kurang gitu namanya). Seperti biasa aku bo-layan-kan. Mula kelas sampai recess, dia masih bagi promosi ala 1Malaysia. Sanggup keluar duit banyak. Tak putus asa. Rakus!

Dia kata ini peluang baik aku lupa F.I. Damn! Tersingkap kembali nostalgia hitam bekas awek aku main jolok jolok bersama kawan aku (ex-kawan) di tepi padang, pagi hari Sabtu (sambil melambai bangga pada aku ketika berposisi X%^*+@^!). Langsung aku campak ke tepi naskhah Pedang Setiawan terbaru yang baru sangat aku beli di KS. Balik rumah menyesal tak sudah.

Bersama nafsu marah, hendak saja aku balas segala bunyi lalat yang keluar dari mulut Amin dengan segenggam penumbuk keras. Tapi terpaksa aku batalkan. Amin hulurkan sesuatu. Nasi lemak awek kantin kuat betul penangannya (free). Walau kecil namun cukup rasa (atas pinggan bukan dalam half cup!).

Tak tunggu aku perhabis makan dulu, dia promote lagi (provoke?).

"Naik bas. Seronok!"
"Ex kau pun ikut sekali. H (tukang jolok jolok) pun sama. Aku tolong kau campak dia orang dalam reaktor nuklear apa macam?"
"Kau belanja aku ok??"
"Terima lah hakikat kelas kita kena belasah game semalam. Hapuskan tekanan. Hindari stress."
"Belajar buat atomic bomb ni once in a lifetime, beb!"
"Awek awek That That tu ada sekali. Naza tu comel lah. Mari lah berseronok. Mari lah."
"Gila talak! Gila talak! ...(sampai penat)"
"Kau tahu tak pisang yang Malaysia eksport keluar tu guna nuklear?"

Ok. Bersambung.

Tiada ulasan: