22 Mei, 2010

Sup ekor penguat tenaga dalaman. Nombor ekor??

Dahulu kala, selepas habis kerja, kebiasaan aku singgah ke rumah rakan sekerja seorang ini. Bukan apa, di kalangan kami hanya dia punyai set sistem bunyi sangat boom!, dan Astro.

Kegembiraan aku di sana pabila dapat menonton bola bersama sambil melayan kepala story tentang aweks menggiurkan di hotel tempat kami bekerja.

Aku suka mereka tapi...*Mengeluh*

...paling penyakit sekali rupa mereka. Seperti taik taik yang berbentuk ketulan besar. Mereka majoriti adalah taik judi @ kaki judi!

Yang main nombor siap ada kitab panduan. Jumpa ular ke, nampak perempuan bogel ke, tercekik tulang ke, rambut gugur ke, gatal jubor ke, mesti check kitab. "Mudah mudahan Allah turunkan rezeki," kata spontan kawan lain yang bukan setakat berkulit hitam malahan hatinya juga begitu.

Plus, ia bertulisan Cina tapi user-friendly (?). Lebih thrill daripada paper Mandarin 501. Aku kagum. Bolehkah mereka berjaya??

Fortunately, hasil usaha doa angkatan setan yang bertendang sepanjang pantai tuuut, maka terhasil generasi emas celik judi. Semua lulus serta mendapat anugerah dekan untuk subjek JUDI 101 hingga 501.

Pendek cerita, tak lama kemudian aku memilih untuk menjauh (macam surat cinta). Dan kerana ayat power ini lah buat aku nekad tinggalkan company walaupun sumpah seronok gila (tip banyak).

"Gaji kau makan sekarang pun duit untung judi atas puncak nun, brother."

Damn!

Itu cerita lama. Sekarang aku nak lari mana lagi? Judi makin halal. Aku tak nak mati kena rempuh tsunami.

*Mengeluh (lagi)*

Tiada ulasan: