20 Mei, 2010

People who aren't afraid to get dirty - hard-working men and women who earn an honest living doing the kinds of jobs that make civilized life possible

1. Favorite dokumentari aku adalah Dirty Jobs (jauh mengatasi MyEG Xtra Time), yang mendokumenkan kerja kerja mengotorkan diri yang selama ini kita rasa kita pun boleh buat, tapi sebenarnya tidak.

2. Pengacaranya dada berbulu, bersikap kartun dan bersuara wrestler pada aku sesuai memandangkan aku sukakan kelainan.

3. Kadang kala aku bersyukur tv hanya boleh menvisualkan gambar dan bunyi. Sebab program ini banyak bermain bangkai, sampah, binatang liar, gris, tahi, sisa pepejal, tar, dll. Kalau tidak, bertambah teruk masalah hidung tersumbat ni.

4. Banyak episod aku tengok, makin banyak aku belajar. Belajar hormati orang yang lakukan kerja seperti pengangkut sampah, pengumbah Indah Water, serta aku yang tiap minggu membuang sisa kumuh kucing depan gate rumah.

5. Tapi aku tunggu satu. Tunggu punya tunggu. Tak juga jumpa. Mana dia cerita pasal ahli politik? Yang bergelumang bersama taik sendiri! Bermandikan darah manusia! Dan membakar hati tulus dengan minyak perkauman! Menjijikkan!

6. Akan aku emel Mike Rowe secepat mungkin.

7. Kenapa tak ada hari pekerja dirty jobs macam Hari Guru?

Ok. Tammat.

Tiada ulasan: