08 Januari, 2011

Internet Haram Jadah (Jika Belum Tahu)

1. Jika berlaku upload, pasti berlaku penyalahgunaan. Tipu kalau kata undang pengkomputeran (abai) protect privasi. Jay-Z pun setakat bergenang air mata tengok public share salinan album Beyonce, ini kan pula blog murahan tanpa mendedahkan pusat bertindik.

2. Tidak sesekali ugut saman, haram mengharam, pada yang memberi pendapat atas ketaksuban (contoh; MLM, syurga neraka, lisa surihani, illuminati.). Lebih lebih mereka belakang ada politikus, ada dacing, ada mata, ada roket, ada bulan. Mereka golongan di kelompok masyarakat nampak munasabah, susah adjust alignment otak ke bentuk normal. Degil?? Kelak anda akan termasuk ke dalam perangkap tikus.

3. Isu kesensitivitian agama kah, negara kah, warna kah, tiada layanan istimewa. Serupa Indon.

4. Konsistensi?? Tulis ikut hati, suka rela, tapi sentiasa berubah. Majoriti follow trend. Otherwise, tiada sudi memandang. Contoh tepat, blog aku ni.

5. Secara kolektif, Internet sekarang medan crime scene. Sama ada kita mangsa, atau kita penjenayah, kita kena serah pengkomen bulat bulat.

6. Kita menang Piala Suzuki sebab mentaliti pemain positif. Side sebelah laser sikit merajuk keluar padang. Kalah psychology. Hahah. Sori. Babas.

114. Anda boleh bantah semua poin di atas. Tapi kalau teringin hidup selesa tanpa gangguan pervert(s), skodenger(s), maniac(s), makhluk-rasa-dia-saja-betul-(s) dan se ngok ngek kepala kemek, sila timbang setuju poin pertama. Insyallah, You'll find the way.

Ok. Tammat.

2 ulasan:

Irwan berkata...

salam nasa,

ni komen aku untuk kau:

no komen..

http://aderberani.blogspot.com/2011/01/komen-kepada-blog-kadangkadang-aku.html

Kap berkata...

aku baca entri kau semalam. seram tahap Ju-on.