24 Mei, 2009

Pertama kali

"Malam nanti jangan layan video, main permainan konsol, makan lewat malam, karaoke sampai lambat tidur. Esok pukul lapan kita gerak," amaran dari Tukang Ubat.

"Tak nak!"

"Ni kan aktiviti keluarga. Selalu sangat tak cukup berlima. Kesian kat Ma," ayat padu maut menyinggah.

"Ok, set!"

Malas bangun awal atau rajin tidur lama bukan soalnya. Tapi dah tak suka. Tetap tak suka.

Alasan berjela. Bola bulat sangat lah. Pin ada sepuluh saja lah. Bunyi bising. Awek cun kurang. Kasut bau beruang. Lorong pendek. Tempat duduk plastik. Abang lorong sebelah kentut lah. Setiap kali berjaya. Lepas Angah membidas. Insaf kejap. Redha. Demi famili tercinta.

Baling pertama longkang. Kedua longkang. Ketiga strike. Wo! Seolah dongengan. Aku mula jatuh cinta. Jess, jangan salah faham. Bowling ya!

Empat perlawanan. Meski menahan pedih perut memulas semua lancar. Empat kali saja lari ketetapan. Banyak berhasil. Lagak seperti juara dunia. Lebih ngam. Tak payah bayar. Hang Kebun belanja. Aku mana pernah ada duit. Cit!

Tiba di rumah. Melihat trofi kemenangan Misi Rajin atas rak. Kejayaan lepas-lepas. Cakap pada hati, "Mana tumpahnnya kuah kalau tak ke nasi." Dua saat kemudian tersipu malu. Maaf, sukar dibendung.

Layar internet. Cari tentang cara menjadi bowler terbaik. Di mana membeli bola dan kasut bersesuaian? Alamak, tanda ketagihan! Bila pula akan diajak bermain lagi? Esok boleh?

5 ulasan:

handhalah ibnu kamil berkata...

kap.

best nya.

kalau aku lawan ko men boling.
kompon aku mng.

trofi itu akan jadi milik aku.

hahaha.

~nEeYsA~ berkata...

almk...
x reti la pulk men bowling...
hehehe..
tgk je sudahh...

Al-Kaput berkata...

handhalah ibnu kamil:
mgkin ya mgkin tidak..
belom try mana tau, saudara..
huhuh..

~nEeYsA~:
klu mcm tu jom main teng teng..
tak pun batu seremban :-D

[Q.e.M.a] berkata...

bowling~
best..hehe =p
sy 1st tyme maen mcm pro jek..
straight memanjang..
lepas2 tu hampeh~

Al-Kaput berkata...

hah!!
sbb awak kata hampeh td, blh r sy ajak awak join skli nti..
xlah sy dpt nombor corot..
sy bgi kt awak je..
huhuh..