08 Mei, 2009

Pemilik blog emo tapi peminat Raihan

Andai dia punya nyawa. Kap mahu bercinta dan berkahwin dengan internet. Malang. dia juga tiada sesuatu yang dapat memenuhi batin. Hanya laman web dewasa. Akan tetapi Kap menolak.

Kalau anda dail Satu Kosong Kosong untuk bantuan penyedia talian,pasti komputer menyahut. Manusia pula minum kopi. Sambil layan Muka Buku. Dua puluh kali mencuba dan makian, baru diangkat. Sibuk cebuk! Kecewa!

Nak buat apa, jaringan maya di rumah terkena selsema oink. Penyedia bernama Tenuk Mampus pun terjangkit sama. Simptom, merangkak terkedek masa kerja. Kerja??

Penyakit kapitalis! Bila senang pandang hina sang setia. Bila jatuh, baru nak bodek. Bagi topi, payung, mug, baju, kipas. Panas hangat! Aku nak aircond. Kipas tak main!

Semua makin bercambah otak. Sogok perangsang murah siapa nak layan.

Beralih kepada plan hina. Jaja awam tak patriotik bagai. Sebab tak sokong produk tempatan. Dulu kau lupa diri kira semangat nasional ek? Cermin diri, wahai penghisap darah!

Aku doakan syarikat kamu jadi seperti bekas pembikin mobil nombor satu negara. Biar kelam kabut. Pelanggan number one, lah. Anda kekuatan kami, lah. Kerana anda kami maju, lah. Baru sedar tinggi rendah langit.

Lebih hormat brader burger depan kedai india. Mayo melimpah tak payah minta. Kadang kala terfikir, "Bro, kau jadi CEO kompeni telefon lebih baik. Mesti banyak faedah kau bagi,kan?"

Pssttt:
Entri sedikit berbaur serangan (offensive). Namun, tak salah bagi mengingatkan yang terlalu bertahan (defensive).

5 ulasan:

pink2green berkata...

pemilik blog emo tapi peminat Raihan?

~nEeYsA~ berkata...

mksudnyer...
kap emo..
tpi die minat raihan..
btol x?
hehehe..

pink2green berkata...

mcm x bape betol jew.....

kEy berkata...

tu 0ke lg, kal0 raihan yg minat em0?
agaga~
lol~

Al-Kaput berkata...

pink2green:
raihan best..

kap tak menjawab soalan ek? ;-)

~nEeYsA~:
u right,my pren :-)

pink2green:
btol ke??
huhuh..

kEy:
raihan ckp die mmg minat giler emo..

alaaa..kEy xpercaye ckp ko r, nurul raihan binti mohd rabbani ;-)