09 Jun, 2010

Bola tendang nenek aku panggil

Ya..Ya..Ya..World Cup sehari dua lagi bakal mencuri sejam dua (lebih??) masa tidur semua peminat gamenya mahupun pada yang cuma suka penyepaknya.

Edisi kali ini, aku pilih Spain. Bukan macam ramai dekat luar sekarang, aku sokong sejak zaman mereka main macam s**l. Langsung terimbas tragedi di layar besar Bukit Jambul, terkinja kinja aku sorak Raul! Tristan! Morientes! Ref kayu! Korea *&^$)@, tapi orang lain (in fact a huge group of losers) keep boo-ing aku.

seladang

Ertinya, dalam kolompok manusia waktu tu siapa sokong Spain tidak kool ya (2002). Bak pesakit kusta. Terpinggir. Di saat aku perlukan belaian, engkau lari mencari lain. Lonely, beb!

Tutup cerita lama.

Pilihan no. 2: Mexico, sebab ramai miskin wang (dan warna kulit seakan akan). Teringin tengok mereka bahagia. Celebrate di tepi jalan, pakai topi besar. Sweet! Kemas!

Wakil Asia? Nob! Jepun ada potensi jadi Malaysia. Dari terer ke mangkok. Hilang semangat samurai mungkin. Atau mungkin terlalu fokus memikirkan hala tuju industri p*rn* menjelang 2020. Atau mungkin mereka pun ada sultan bola yang suka duduk di kerusi lama lama walau kerja gagal memanjang. Mungkin..Berapa banyak mungkin daaa.

Korea Selatan?? Jika Malaysia jadi host, aku (sangat) berani cakap kita boleh sampai final. Kurangkan subsidi, bayar lebih masuk poket ref. 1Malaysia Boleh!

Australia? Asia ke?

Lari tajuk sedikit. Terus terang aku memboikot Arab atas faktor pemalas. Tak cerdik. Tak reti bersyukur. Kelebihan fizikal buat hiasan. Badan kereta kebal, perform serupa kereta lembu.

Lagi, pakai kereta nak cap lembu, cap kuda. Cap teratai mimpilah. Majoriti tourist Arab poyo wa cakap lu. Siapa ada kawan kerja hotel tanya, taklah sesat jalan. Hasutan setan di sini.

titik
Titik hitam dipandang jangan

Berita baik! Kita boleh cuba alihkan perhatian kepada pengadil Made in Malaysia, Tuan Subkhidin Mohd Salleh (sengaja letak Tuan di depan). Aktiviti luar biasa kan? Yang kurang baiknya, sebagai pengadil ke-empat. Tempatnya di tepi padang. Yet, world class banding skuad Harimau Tua.

Ok, nanti sambung kemudian.

Tiada ulasan: