01 November, 2009

Hari ini dalam sejarah: Entri awal pagi tanpa air.

Mula-mula aku nak ucap terima kasih banyak pada brader bawah ni sebab ceriakan awal pagi ahad yang agak senandung dan gelap (dark).

Kemenangan 2-0 berjaya buat aku bersemangat. Hidup atas bawah biasalah. Tapi aku jenis kurang adapt kekalahan cara maha hina. Cuma berharap hidup ini dijauhkan keadaan sebegitu.

Gonzalo Higuain
Superman (goal.com)

Seharian bekalan air terputus di taman rumah sini. Malas nak cara. Mandi asal basah. Stok air mula susut tapi bau kami masing-masing hesh! meningkat naik kepamnya.

November muncul dan tiba masanya untuk aku cari kerja lain. Sampai bila nak menghadap kerja yang kurang menjanji prospek besar. Banyak beri dari terima. Sekali lagi aku perlu berhijrah.

Macam mana pun duit tetap penting. Kebajikan sahaja bakal menghadkan keupayaan survival di dunia yang serba serbi pitih. Kan best kalau bulu kaki boleh dipajak gadai. Gadai langsung tak pajak balik. Huhuh.

Kesian Jess. Selalu risau dengan kesihatan aku yang turun naik. Atas kewajaran desakan dia, aku bukan ada pilihan selain dari berambus dari organisasi sekarang.

Sebagai penutup, aku letakkan satu video. Wawawa. Tipu. Ok, chow dulu.

Tammat.

5 ulasan:

Cik Cookie berkata...

mehh,keja ngn Cik Cookie.
Basuh kain baju yg berbakul nih sebab hujan xberenti kat KL.
Bau dia lagi dasat dr bau korang.

♥chentaMAYA™ berkata...

dah nak carik keje laen ke kap?
meh jadik pengemas umah hostel aku yg berterabor nieyh!
aq da penat nak jadik tukang kemas tukang mop dak2 nieyh!
huk3~

Kap berkata...

>>>>>>Cik Cookie
laaa..
buang mesin basuh tu..
guna air hujan jimat bil air, api ;)

>>>>>>♥chentaMAYA™
cadang diterima..
gaji 600 juta pound sterling seminggu :)

vidadarisakura berkata...

aku mau berenti kerja pastu lepak rumah.hee

Kap berkata...

lepak rumah??
alamat kurus pula kau ;)