13 September, 2010

Sebelum Syaitan Naik Bas Ekspres Balik Ke Office Mengganggu, Baik Aku Draft Soalan Peperiksaan Akhir Budak Kelas.

Hai, sekalian.

Lintas langsung dari tempat kerja. Raya di sini tanpa ada kerja utama mendidik anak bangsa rupanya rumit. Paksa otak beri idea apa perlu buat. Supaya gaji celik (?).

Suasana totally berlainan. Tambahan, hanya aku satu satunya pemuda Islam berjiwa 'puasa-sebulan-raya-sehari' di celah staff(s) lain. Dahsyat. Tiada suara suara umpatan biasa dan kata kata fitnah bergema. Syurga kah? Seram pula.

Kerana itu, aku sayangkan Syawal sejak dulu. Dalam sepi, cahaya timbul. Sudut gelap mula bersinar. Repekan tidak seenak kerepek pisang.

Ok. Tammat.

4 ulasan:

Sofia Nin berkata...

Kap, kau seorang guru?

hentakbelipat berkata...

kau mmg kental!

CERITA LEBAT berkata...

lu guru apa der?..pendidikan jasmani ke?

Kap berkata...

:::sofia
tak.
aku cikgu.

:::hentakbelipat
kental kah?
kentut kah?

:::CERITA LEBAT
cikgu tadika adik gua nama jasmona.
cutting baik punya.