06 September, 2010

Pagi Tenang Bersama Laila

Masa sahur Hang Kebun ajak man to man talk. Hirup udara pagi tepi tingkap pakej aktiviti pandang luar rumah. Seperti biasa aku ingat ayah mahu tunjuk adegan menarik di padang depan. Huh. Meleset. Ayah suruh tengok pokok (?).

Angin sepoi sepoi bahasa. Kadang kuat menerbangkan rambut ikal mayang aku. Tapi pokok besar, kecil dan buluh nenek jiran sebelah statik. Seinci tak bergoyang. Maksudnya?

"Lailatul Qadar, malam berkat selamat," kata Hang Kebun tersenyum sambil parking kedua belah tapak tangan celah ketiak clean shave tanda kesejukan.

"Tapi Hang Garden, abang kan tertidur awal semalam. Kalau betul, mesti malaikat kejutkan suruh add on ibadat," balas aku penuh gaya kepimpinan Melayu Umno.

"Insan malang," makin galak Hang Kebun senyum. Sebagai anak bertanggungjawab, aku senyum-kan juga tapi dalam siapa yang tahu.

Cis. Dari pakcik muda perkasa asyik kenakan saya ya. Jahatnya kamu. Bila nak insaf entah.

Ok. Tammat.

5 ulasan:

nurain berkata...

hahaha..malang~

hari ni sejuk je kan..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

ayah yang sempoi dan cooll..selamat raya

Nurulbadiah Lai berkata...

hakhakhak..
mcm hampeh betul..
btw..
selamat hari raye ye tuan tanah..
jgn nakal2..
:P

vidadarisakura berkata...

selamat hari raya!!

Kap berkata...

:::nurain
peti ais baru beli wa cakap lu.

:::b.r.u.t.a.l.s.o.l.o
kool kau kata.
pembuli tu :)

:::Nurulbadiah Lai
alright.
jangan risau.
tuan tanah kesopanan dan kesusilaan terjamin.

:::vidadarisakura
selamat raya kita berdua.