26 April, 2011

Ini Kotaraya Yang Sering Berkata Kalau Berani Ayuh Mari Cuba Saya

Dahulu masa bujang, bertubuh kecil, dan suka teguk milo secara tersembunyi, aku aktifkan diri meminjam komik hasil lukisan tempatan daripada seorang arwah kawan. Semata mata trend. Supaya aku berupaya follow fenomena Ujang.

Cerita 'Aku Budak Minang', antara yang aku cuba fahamkan walhal sedar takdir diri lahir di kota metropolitan. Istimewanya zaman itu semua sayang kampung halaman dan gembira kongsi pasal hal kekampungan.

hatekl

Sekarang aku masih bujang. Cuma saiz berbeza, berbulu lebat serta bertahun lama akil balikh. Ujang pula berisi, beruban dan tidak bujang lagi. Zaman bergerak sama, dan kali ini, cuba beritahu berapa ramai yang sanggup beritahu dunia, "aku kekal berambut hitam, and i hate Kuala Lumpur." tanpa menutup muka?

6 ulasan:

afrohead berkata...

aku budak minang. antara karya komik tempatan paling jujur pernah aku baca.

Kap berkata...

komik sekarang kalau tak cerita pasal budak bodoh, cerita hantu jembalang.
urban scene, dan awek body fitted mesti.
"local" habis.

cikNiarun berkata...

eh kap.lama tak update(k aku yang tak perasan?)

t be truth aku ni pemalas nak bace komik sebab malas nak kena hitam2 karbon 2.wee~

Kap berkata...

jaga kebersihan pakailah sarung tangan getah..

hans berkata...

hohoho
I hate Kuala Lumpur sebab jammed
ekekekekeke

Kap berkata...

pernyataan diterima.

badan lenguh??
sila ke rumah urut 360 darjah berdekatan.

hohoho.
Merry Christmas.