28 Julai, 2009

Jom Siam!!

Malaysia kalah tipis lawan Setan Merah. Tanda pasukan kita maju?? Lawan sama pasukan yang lama bersantai dan persahabatan pertama sejak tamat kempen. Kita hebat??

Bila Amri kata dia perhati penjaga gawang selalu keluar posisi. Maju akal! Baru mak bapak hormat pemain bola. Baru ada piawai tinggi. Baru bukan sekadar nikah artis.

Dia jaring satu gol hebat waktu perlawanan sudah. Kenapa satu? Asyik satu saja. Dalam berita, dalam drama. Satu, satu, satu. Tak laku sudah nombor-nombor lain. Mungkin tahun mendatang siapa tahu.

Teringat! Pernah beli keropok lekor segera dari syarikat di depan guna perkataan MAJU. Makan bersama Tukang Ubat. Esok terus demam selama tiga hari. Tak percaya? Baik anda percaya!

Kenapa orang kata kita maju bila banyak syarikat luar ambil kita? Kenapa tak bilang kita maju bila bersepah syarikat kecil kita yang gunakan bahasa kita ambil kita jadi pekerja sambil dibantu kerajaan kita supaya jadi sekuat syarikat luar? Pembaris apa diguna untuk ukur maju? Laju benar kamu ukur maju itu ya? Pakar pembaris kah kamu?

Pssttt:
Berapa perkataan MAJU di entri ini?

5 ulasan:

qishie berkata...

kalau teka dapat hadiah tak?
heee

Sofia Nin berkata...

ada lapan kata maju dalam entri ini :)

aku sudah ukur. hoho

Kap berkata...

>>>>>>qishie
dapat..
tiket wayang untuk dua orang..
tahun 2001 punya..
nak?? ;-)

>>>>>>♥ sOFIa ♥
rajinnya..
aku sendiri pun malas kira ;-)

qishie berkata...

cis..kalau ada poket doraemon ok lagik

Kap berkata...

wawawa..
aku lak nak laci doraemon..
boleh aku jumpa hang jebat..
minta tolong dia kahwinkan aku dengan tun teja..