23 Februari, 2010

Kamus (1): Kawan Sejati

Kawan sejati (selepas ini juga dipanggil sebagai dia) merupakan binatang berjiwa busuk, mampu berdiri dengan dua kaki. Ada pakai tutup litup. Ada yang show the urat (selirat).

Hebat! Dia sangat pandai berpura. Konon bersikap positif. Tapi pentingkan diri sendiri adalah objektif pertama hidupnya. Objektif kedua sampai ke-seribu juga sama. Dan jangan ditanya yang ke-seribu-satu dan seterusnya. Gunakan nef.

Lagi, kawan sejati suka bercakap tentang keprihatinan, sedangkan hobi masa lapang dia peka dalam menambah kesengsaraan orang lain yang dikelaskan kawan dunia akhirat itu. Dia (yakni binatang tadi) sanggup menghalalkan perbuatan celakanya (buat buat bodoh kepakaran dari kecil) dan berharap agar kawan itu boleh terima dia seadanya. Senang cerita. Dia cuma mahu kesenangan daripada anda.

Jadi, jangan jadikan dia kawan. Dia musuh anda sekarang.

shit happens
Sesekali jadi mat saleh [!]

Orang yang membencikan anda tanpa sebab normal akan menggunakan dia sebagai platfom kerana dia memang tak boleh diharap. Tiada pendirian. Penakut. Serta check kalau ternampak semut berkeliaran di bibir dia. Jangan terkejut. Dia semestinya bermulut manis. Jangan cuba bercium mulut kerana tidak akan mendatangkan syahwat punnnnn.

Paling kena ingat, hindari dari menganggap dia brother/sister kerna sakit jiwa anda boleh berpanjangan. Bermula dari kemunculan uban di usia muda sehingga mati akibat insomnia. Teruk dari kena santau wa cakap lu.

Ok, tammat.

2 ulasan:

Cik Cookie berkata...

marah sape nih?

Kap berkata...

marah dekat shit happens :)