12 Disember, 2009

Ustaz kata dia meremang bulu tengkuk. Aku pula terdiam kaku. Aku benci perpisahan. Meski untuk kebaikan.

Berita muka depan diletak gambar pengantin perempuan. Sedang menekap muka. Jari merah inai dibasahi jurai air mata. Baru 3 jam bernikah si suami bertemu kemalangan. Kali pertama dalam hidup, aku jadi terlalu takut. Bimbang. Insaf. Noktah.

Lagu Terasa Baiknya (Exists) terpasang. Sumpah kebetulan. Harap wanita dalam trauma itu tadi tak dengar. Sebab suara Ezad faham faham sudah dia punya syahdu.

"Airmata ini kan mengalir sendiri
Tika ku lalui tempat yang kita susuri
Terkumpul di situ semua kenanganmu
Baikmu terasa walau kau tiada
Engkau yang kucinta
Mungkinkah tercipta
Bukannya untukku"

Entah kenapa aku concern sangat. Adakah feminine side of Mr. Kap semakin melampau horizonnya? Atau aku semakin mengerti tentang kehidupan dalam saat aku masih mencari?

Tammat. Kalau dilayan, aku teringin nak cakap dan terus bercakap. Nasib baik Dia takdirkan aku insan begini. Pandai bercerita, bila mula menaip hilang segala point. Elok juga. Biar sebahagian diri ini aku sahaja yang simpan. Biarlah rahsia.

2 ulasan:

Cik Cookie berkata...

Cik Cookie pun ngh mencari
mehlaaa sama-sama kita cari.
nak mula kat mn dulu?


simpati ngn wanita itu

Kap berkata...

mula di petak pertama..
berakhir di petak sawah..