13 April, 2010

Hidup kita berkasih kasihan. Riang bersama makhluk tuhan.

Lately, aku rasa aku selalu terlewat. Tertanya tanya aku adakah keadaan ini sangat boleh diterima. Atau aku patut buat sesuatu bagi menterbalikkan situasi. Sebelum situasi menjatuhkan aku (macam pernah dengar).

Kesal juga sebab aku jarang berterima kasih pada orang yang membahagiakan aku. Kebanyakan mereka terdiri daripada celebriti terkenal. Jadi dalam hati, aku bagi alasan jarang dapat berjumpa supaya jiwa kurang dilanda resah.

Akan tetapi, mulai sekarang aku akan ringan ringankan ucap terima kasih pada mereka yang bersusah payah buat aku berasa selesa walaupun sedikit. Secara sederhana dan kecil kecilan. Yang tidak dapat berjumpa lagi yakni sudah pergi menghadap Ilahi pun akan terlibat dalam tribute.

Mungkin dengan cara ini, aku akan bertambah bahagia tanpa aku sendiri sedar.

Ok, tammat.

Tiada ulasan: